UITSTEKEND Gebaseerd op 295 recensies Geplaatst op Lonneke Stoelhorst We begonnen onze vakantie met ontzettend veel pech: autopech, gedoe met het regelen van een vervangende auto en tot overmaat van ramp werden we weggestuurd van een andere camping omdat we onze hond mee hadden. Volgens de ANWB-site waren honden welkom, maar in de kleine letters op de eigen website bleek dit niet te gelden voor juli en augustus. We zaten er helemaal doorheen… tot we camping des combes vonden. We belden om te vragen of er nog plek was en of onze hond écht welkom zou zijn. Het antwoord: “meer dan welkom!” Nog voordat we er überhaupt waren, kregen we meteen de vraag of we ’s avonds wilden aanschuiven bij de hamburgeravond op het terras. Dat voelde zó hartelijk. Bij aankomst kregen we een plek op het nieuwe veld, en de volgende dag boden ze ons zelfs een nog betere plek aan. We kregen meteen een tip mee voor een leuke brocante markt in de buurt. Aan service dus geen gebrek op deze camping! De ligging aan het meer is ideaal: we hebben heerlijk gevist, een bootje gehuurd en natuurlijk gezwommen. Ook het zwembad, de broodservice, het schone sanitair en het gezellige terras zorgden ervoor dat we écht konden ontspannen. Marcel en Berber hebben onze vakantie gered. Dankzij hen werd een dramatische start omgezet in een fantastische tijd. We komen hier heel graag weer terug! 💛🐾🏕️Geplaatst op Gill Collinson Beautiful family owned site we were lucky to stay at before they close for the season. The pitches are large and the sanitary is very clean. Lots of activities available especially during the summer season but my favorite part was letting the 6 fluffy adorable bunnies. Thank you Marcel and Berber for the warm welcome. We will definitely come back once we have our own Mobilehome. ❤️Geplaatst op Patrick Louvet Nous y sommes restés pour une nuit. Super accueil du propriétaire. A l écart de Felletin. Accès par petite route forestière. Cadre magnifique au bord d un lac de barrage. Vastes emplacements plats et herbeux délimitéspar de hautes haies et sur plusieurs niveaux + coin vaisselle à l extérieur du bâtiment. Quatre gîtes en toile + piscine. Bloc sanitaire ultra propre avec machine à laver et coin pour changer bébé. Bref un petit camping authentique loin des camping , calme et nature.Geplaatst op Claire Cooper We are in our 60’s travelling in a camper van. We found this site on search for sites having a need to stop for the night. When we arrived we were welcomed by the owner who was so very pleasant. It was the 21/9/25 and raining so the campsite was empty. I thought it was closed but no. We had the choice of any pitch. All large and private. The owner invited us up to the dining area and we sat and drank and ate for 3 hours. A wonderful evening. The site is very picturesque and in a beautiful quiet location. Toilet had loo seats and paper and they were very clean and the shower was lovely and hot. I can imagine in the height of the summer with the sun shining it would have been great to sit on the decking or using the pool.Geplaatst op Lloyd Deeley We can't speak highly enough about this amazing campsite, from the warmest of welcomes from Berber, the fantastic location by the side of the lake and nothing is too much trouble for Berber and Marcel. Our dogs loved being able to swim in the lake and walk around the sites woodland paths. Because they were so happy we were too! Great food, great hosts, great location, what more could you want? A very heartfelt, massive thank you Berber and Marcel Lloyd and Lorraine ( also Curra and Islay the labradors)Geplaatst op Alf Erdt Super Campingplatz. Alles sehr entspannt und relaxed in großartiger Natur. Tolle Lage und sehr freundlicher Service, leckeres Essen. Alles sehr sauber! Danke für die schöne Zeit! Wir kommen auf jedenfall nochmal wieder :)Geplaatst op Thijs van der Wal We hebben heerlijke dagen gehad op deze mooi gelegen camping. Gerund door een leuk stel mensen die hun stinkende best doen om te zorgen dat iedereen het naar zijn heeft. Goede keuken, heerlijk zwembad, en 's nachts totale stilte; wij komen zeker terug, en niet alleen voor het snoeien van de bomen:)Geplaatst op christine schipperus Camping des Combes is een kleine fijne rustige camping met op veel plekken een prachtig uitzicht over het stuwmeer. 'S nachts is het pikdonker en heb je prachtig zicht op de sterrenhemel. De eigenaren, Berber en Marcel ontvangen je gastvrij en doen er alles aan om het je naar de zin te maken. Vooral de details maken de camping voor mij echt af. Denk aan handige afdruiprekjes bij de afwasbakken, staande droogrekken met knijpers die je bij je tent kunt zetten om je was te drogen, een zitverkleiner voor het toilet, een krukje en opstapje bij de wasbakken/spiegels etc. Wij hebben met veel plezier een week op deze camping gestaan op een grote plek.
Jeroen Van Dyck
schreef op augustus 14, 2022
om
8:44 am
Wat een paradijs!
Nu hebben we toch wel een 20-tal jaar kampeerervaring (waarvan 13 jaar met kinderen) maar zulke warmte (figuurlijk) op zo’n mooie locatie hadden we nog niet mogen ontvangen. Berber en Marcel ( de uitbaters ) zijn een pracht team!
Beiden zorgen, elk op eigen manier, voor een zeer relaxe, vriendschappelijke sfeer. Je voelt je vrijwel onmiddellijk bij vrienden thuis in hun ongelooflijke ‘tuin’.
Versta tuin echter niet verkeerd: je voelt en ziet de natuur overal (vissen, ijsvogels,zoetwaterkreeften en roofvogels aan/in het stuwmeer; egels, padden, uilen, hagedissen, en nachtelijke vossen? op de grond.
De locatie krijgt van mij een dikke 10 op 10 (mooi - rust - stil - en ... geen muggen!!) , de sanitair is best in orde (9/10, alles kan altijd beter), het ontvangst door de gastheer/-vrouw is ... buitencategorie (die krijgt van me een 100 op 10 😉 ).
Er is een licht verwarmd zwembad maar dat hebben we tijdens ons verblijf niet veel gebruikt vermits de aantrekkingskracht van het stuwmeer zo sterk was. Je kan er een electrisch bootje huren maar ook SUPs ( een echte aanrader in deze wonderlijke omgeving, je komt bijna niemand tegen en je voelt je verbonden met het meer, de omgeving en zijn bewoners), ook vissen is mogelijk (jongens halen hier karpers van +10 kilo uit het meer, wij enkele baarsjes). Er zijn veel tamme konijntjes bij de receptie.
Oja ... af en toe is er wel een wesp als je zoetigheid verbruikt ... maar ja ... je bent natuurlijk aan het kamperen en deze horen er nu eenmaal bij.
Tijdens ons verblijf waren er zowel 1-dag-verblijvers (motards, fietsers, gezinnen) als mensen zoals wij die 1 of meerdere weken bleven. Er waren andere Belgen, Duitsers, Britten, Oostenrijkers, een Chileense, enkele Fransen en Nederlanders ... en ‘s avonds ... als je zin had ... ontstond er een heerlijke dynamiek tussen al deze mensen in allerlei talen ... allen onder de indruk van deze wonderbaarlijke plek.
Het evenwicht tussen je privacy en opname in de camping gemeenschap wordt zeer subtiel gelegd waar je jezelf comfortable bij voelt.
Oja ... vergeet zeker niet:
(1) ‘s nachts naar de ongelooflijke sterrenhemel te kijken (Marcel/Berber kiezen ervoor geen verlichting aan te laten zodat je de sterren kan bewonderen)
(2) een keertje ‘s morgens vroeg ... net als het licht wordt ... het meer te bewonderen
Bedankt Berber! Bedankt Marcel!
Onze vakantie in ‘jullie tuin’ was heerlijk!
We komen zeker terug!
Jeroen en Co
Even geduld...
Contact
- Telefoon : +33 (0)5 87043581
- Tel Mob. : +33 (0)6 46746617
- E-mail: info@campingdescombes.com
- Geopend: mei t/m september
Route
© 2022 by descombes Proudly created by Berber| Algemene voorwaarden | Cookie instellingen